مواد اولیه پلاستیک - پلی پروپیلن گرید PP440L

پلی پروپیلن گرید PP440L


Project Description

PP440L

پلی پروپیلن  PP 440L  یا EP 440L یک کوپیلمر پر مصرف و تولید پتروشیمی جم میباشد

مواد پلی پروپیلن  PP 440L  جم معمولا در کیسه های 25 کیلوگرمی تولید و عرضه می‌شود . این کوپلیمر جز خانواده ی پلی پروپیلن‌های شیمیایی است . پلی‌پروپیلن EP 440L تولید پتروشیمی جم میباشد و یک پلیمر ترموپلاستیک با کاربرد عمده در صنعت خودرو سازی و باطری می‌باشد.

پلی پروپیلن یا همان  پ پ چیست ؟

PP یا پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاستیک است. با توجه به فرآیند سنتز، این یک پلیمر افزودنی است که در آن طی عمل پلیمریزاسیون از مونومرهای پروپیلن به پلی پروپیلن تبدیل می‌شوند.

در این فرایند، مونومرها از طریق پلیمریزاسیون بصورت زنجیره‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند. مونومرها مولکول‌های پروپیلن هستند. این فرآیند باعث بوجود آمدن دو نوع از پلی پروپیلن  به نام‌های هموپلیمر و کوپلیمرمیشود.

هموپلیمر شکل پرکاربرد PP است. ما آن را به عنوان PPH نشان می دهیم. در مقایسه با وزن یکسان از استحکام بالاتری برخوردار است.(نسبت به وزن مولکولی استحکام بالایی دارد).

نوع دیگر پلی پروپیلن کوپلیمر میباشد.

PPCP یا پلی پروپیلن کوپلیمر یک ماده پلیمری ترموپلاستیک است. این نوع پلی پروپیلن به نسبت هموپلیمر کمی نرمتر است اما مقاومت ضربه ای بالایی دارد. علاوه بر این، از هموپلیمر سخت تر و بادوام تر است.

علاوه بر این، مقاومت در برابر ترک بالا و چقرمگی در دمای پایین نیز دارد. و مهمتر آن که این کوپلیمر رطوبت را جذب نمی‌کند.

همچنین در برابر مواد شیمیایی و هم در برابر خوردگی مقاوم است، از کاربردهای این کوپلیمر می‌توان به تولید پدهای برش قالب، مخازن آب خودروهای آتش نشانی، تجهیزات آندایزینگ، قطعات پیش ساخته و غیره اشاره کرد، و صد البته PP 440L همه کاره و ارزان است.

مواد پلی پروپیلن کوپلیمر با گریدهای مختلفی در پتروشیمی‌های ایران تولید و عرضه می‌شوند که یکی از این گریدها مواد PP 440L پتروشیمی جم می‌باشد .این کوپیلمر به عنوان جایگزین مواد PP R40 پتروشیمی اراک می‌تواند استفاده شود.

این هر دو گرید در تولید باتری ماشین – قطعات فیلتر تصفیه هوا – لوازم یدکی خودرو و … کاربرد دارند.

تفاوت میان PP و PPCP :

تفاوت اصلی بین PP و PPCP در این است که PP (یا پلی پروپیلن) می‌تواند یک هموپلیمر یا یک کوپلیمر باشد در حالی که PPCP (یا کوپلیمر پلی پروپیلن) اساساً کوپلیمر پلی پروپیلن است.

پلی پروپیلن که به عنوان پلی پروپن نیز شناخته شده است، یک پلیمر ترموپلاستیک است که در ابعاد وسیعی استفاده می شود و به فروش می‌رسد. این ابعاد در بر گیرنده ی صنایعی مانند بسته بندی و برچسب، نساجی، لوازم التحریر ، قطعات پلاستیکی و ظروفی با قابلیت مجدد ، تجهیزات آزمایشگاهی، اسپیکرها و قطعات خودرو و برگه های پلیمری می باشد. پلیمرهای اضافی از پرویپلن مونور تشکیل شده است که در برابر بسیاری از حلالهای شیمیایی و مواد بازی و اسیدی مقاوم هستند. در سال ۲۰۰۸ درخواست های جهانی برای این ماده حجمی برابر ۴۵٫۱ میلیون تن بود که درامدی در حدودی ۶۵ بیلیون دلار را برای افراد معامله گر رقم زد. پروپیلن اولین پلیمر ایزوتاکتیک است که توسط گیولیو ناتا در مارچ ۱۹۵۴ آلمانی شناخته شد. این اکتشاف پیشگامانه منجر به تولید تجاری پلی پروپیلن ایزوتاکتیک در مقیاس بزرگ گردید . پلی پروپیلن های سینتیوتاکتیک اولین پلیمر سینتسایز شده بود که توسط ناتا و همکارش تولید شد. پلی پروپیلن دارای سه پیکربندی فضایی مختلف می‌باشد که عبارتند از ایزوتاکتیک (iPP)، سیندیوتاکتیک (sPP) و اتاکتیک (aPP) . در نوع ایزوتاکتیک گروههای متیلی در یک طرف صفحه عبوری از زنجیر اصلی می‌باشند. در نوع سیندیوتاکتیک گروه‌های متیل به صورت یک در میان در دو طرف صفحه عبوری از زنجیر قرار می‌گیرند. در نوع اتاکتیک هم هیچ نوع نظم خاصی وجود ندارد.
“Jampilen EP440L” یک کوپلیمر پلی پروپیلن هتروفیزیک با جریان متوسط و  توازن در خاصیت مکانیکی بهبودیافته است. این محصول از درجه سختی بالا و مقاومت در برابر ضربه شدید در دماهای پایین برخوردار است و به‌خصوص برای کاربردهای قالب تزریق طراحی شده است. در مقایسه با کوپلیمرهای معمولی با همان MFR و استحکام یکسان، Jampilen EP440L، 35٪ مقاومت بالاتری نشان می‌دهد. “Jampilen EP440L” برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی در صنایع بسته‌بندی، خودرو و کالاهای مصرفی مناسب است. کاربردهای معمولی شامل چمدان، سطل رنگ، سطل، ظروف، جعبه، باتری و اسباب‌بازی‌های بزرگ است.

روش پردازش PP 440L

قالب‌گیری تزریقی

ویژگی‌های عمومی پلی پروپیلن 440L

  • استحکام ضربه زیاد
  • سفتی زیاد
  • کوپلیمر هتروفیزیک

موارد کاربرد پلی پروپیلن گرید PP440L

پلی پروپیلن PP440L تولید پتروشیمی جم میباشد که در ساخت قطعات محکم –ورق موجدار و…مورد استفاده قرار میگیرد. این پلی پروپیلن از خانواده کو پلیمر میباشد.

کاربردهای عمومی

  • صنایع بسته‌بندی، خودرو و کالاهای مصرفی
  • چمدان، سطل رنگ، سطل
  • ظروف، جعبه‌ها، باتری‌ها و اسباب‌بازی‌های بزرگ

PP440L

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی جم
بسته‌بندی: 25kg