مواد اولیه پلاستیک - پلی اتیلن سنگین بادی گرید HDPE BL3

پلی اتیلن سنگین بادی گرید HDPE BL3


Project Description

BL3

پلی اتیلن سنگین بادی HDPE BL3 , ویا پلی اتیلن HF4760  تولید پتروشیمی‌های جممارون و پتروشیمی باختر ( کرمانشاه ) ،در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک به نام بادی بی ال معروف و در دو نوع ON GRADE و OFF GRADE عرضه می‌شود .

این پلی‌اتیلن در رده پلی‌اتیلن‌های سنگین HDPE قرار گرفته و فرآیند قالب گیری با آن بصورت بادی می‌باشد که به این روش (Blow molding ) نیز گفته می‌شود .

از این ترموپلاستیک در تولید ظروف بادی – قوطی ریکا – ظروف نگهدارنده و ….استفاده میشود .

فرآیند تولید با این پلی اتیلن سنگین :

قالب گیری بادی یا قالب‌گیری دمشی یکی از انواع روش‌های قالب‌گیری پلاستیک است که برای ساخت بطری‌ها و محصولات توخالی استفاده می‌شود. در این روش پلیمر داغ با اعمال فشار به قالب تزریق پلاستیک فرم دار می‌شود و شکل قالب را به خود می‌گیرد.

فرآیند قالبگیری بادی تشابه زیادی به روش‌های ساخت بطری‌ها و ظروف شیشه‌ای دارد. دلیل استفاده از این روش ساخت ظروف توخالی است.

فرایند کار در این روش به این شکل است که یک لوله از جنس پلاستیک مذاب را به داخل قالب تزریق اکسترود می‌کنند. و سپس هوای فشرده را به داخل لوله پلیمری می‌دمند، تا پیلمر ذوب شده به دیواره‌های قالب بچسبد، و سپس قالب را خنک می‌کنند تا پلیمر به شکل قالب در بیاید.

گرید مشابه پلی اتیلن سنگین BL3  پلی اتیلن سنگین بادی 0035 تولید پتروشیمی بندر امام میباشد .

رایج ترین برند پلی اتیلن سنگین BL3  دربازار مواد  اولیه پلاستیک BL3  پتروشیمی مارون و باختر میباشد و فروش بی ال سه جم بعلت کمبود عرضه از سمت پتروشیمی کار را برای مصرف کنندگان دشوار کرده است

بسته بندی پلی اتیلن بی ال تری بصورت 25 کیلوگرمی و رنگ گرانول آن شفاف ( بی‌رنگ) می‌باشد .

 فرآیند قالب گیری بادی به شرح ذیل میباشد:

این روش یک روش دقیق در ساخت قطعات توخالی پلاستیکی است، بطوریکه می توان ضخامت قطعه را در نواحی مختلف به خوبی کنترل کرد و همه قطعات تولیدي داراي ضخامت یکسان خواهند بود. در این روش زائده انتهایی در قطعه کار باقی نمی ماند که لازم باشد با یک عملیات آن را حذف کرد. عیب مهم این روش این است که براي تولید قطعات لازم است دو دسته قالب ساخته شود، که یکی براي تولید پیش فرم و دیگري براي تولید قطعه نهایی. قطعه کار پیش فرم را گرم کرده و در قالب بادي قرار می دهند. سپس هواي فشرده را به درون پیش فرم وارد کرده تا منبسط شده و به دیواره ها بچسبد. این روش را قالبگیري بادي انتقالی نیز می نامند زیرا پیش فرم را باید به قالب اصلی منتقل کرد.
“BL3” پلی‌اتیلن با چگالی بالا با 1 بوتن به عنوان کو مونومر است.
این محصول دارای چگالی و استحکام بالایی است، ESCR خوب، استحکام بالا، سیالیت خوب و قدرت تحمل فشار.

موارد کاربرد پلی اتیلن سنگین گرید BL3

پلی اتیلن سنگین BL3 کاربردی همانند پلی اتیلن 0035 (بادی) دارد و در تولید ظروف بادی –تولید قوطی های ریکا و شامپو و…استفاده میگردد.

  • قالب ضربه‌گیرکوچک
  • بطری‌ها
  • ظروف (تا 5 لیتر)
  • بسته‌بندی دارویی و سورفاکتانت

اطلاعات تکمیلی

  • تولید کننده: پتروشیمی جم، باختر و مارون
  • بسته‌بندی: کیسه پلاستیکی 25kg

داده‌های معمولی

BL3

مقادیر معمولی: نباید به عنوان مشخصات تفسیر شود.

شرایط فرآیند

دمای پیشنهادی برای قالب تزریق: 200 – 280C

برای آشنایی بیشتر با مواد پلی اتیلن بادی و روش‌های تولید تزریقی دمشی مطالعه مقالات ما توصیه می‌شود: