مواد اولیه پلاستیک - پلی پروپیلن گرید 440G یا PP EP 440G

پلی پروپیلن گرید 440G یا PP EP 440G


Project Description

440G

پلی پروپیلن  PP 440G  یک کوپیلمر پر مصرف و تولید پتروشیمی جم می‌باشد و از انواع بسیار پرطرفدار در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک محسوب می‌شود.

مواد پلی پروپیلن  EP 440G  جم معمولا در کیسه های 25 کیلوگرمی تولید و عرضه می‌شود . این کوپلیمر جز خانواده ی پلی پروپیلن‌های شیمیایی است .

پلی پروپیلن یا همان  پ پ چیست ؟

PP یا پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاستیک است. با توجه به فرآیند سنتز، این یک پلیمر افزودنی است که در آن طی عمل پلیمریزاسیون از مونومرهای پروپیلن به پلی پروپیلن تبدیل می‌شوند.

در این فرایند، مونومرها از طریق پلیمریزاسیون بصورت زنجیره‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند. مونومرها مولکول‌های پروپیلن هستند. این فرآیند باعث بوجود آمدن دو نوع از پلی پروپیلن  به نام‌های هموپلیمر و کوپلیمرمیشود.

پلی پروپیلن هموپلیمر:

هموپلیمر شکل پرکاربرد PP است. ما آن را به عنوان PPH نشان می دهیم. در مقایسه با وزن یکسان از استحکام بالاتری برخوردار است.(نسبت به وزن مولکولی استحکام بالایی دارد).

پلی پروپیلن کوپلیمر:

PPCP یا پلی پروپیلن کوپلیمر یک ماده پلیمری ترموپلاستیک است. این نوع پلی پروپیلن به نسبت هموپلیمر کمی نرمتر است اما مقاومت ضربه ای بالایی دارد. علاوه بر این، از هموپلیمر سخت تر و بادوام تر است.

علاوه بر این، مقاومت در برابر ترک بالا و چقرمگی در دمای پایین نیز دارد. و مهمتر آن که این کوپلیمر رطوبت را جذب نمی‌کند.

همچنین در برابر مواد شیمیایی و هم در برابر خوردگی مقاوم است، از کاربردهای این کوپلیمر می‌توان به تولید پدهای برش قالب، مخازن آب خودروهای آتش نشانی، تجهیزات آندایزینگ، قطعات پیش ساخته و غیره اشاره کرد، و صد البته PP 440G همه کاره و ارزان است.

مواد پلی پروپیلن کوپلیمر با گریدهای مختلفی در پتروشیمی‌های ایران تولید و عرضه می‌شوند که یکی از این گریدها مواد PP 440G پتروشیمی جم می‌باشد .این کوپیلمر به عنوان جایگزین مواد PP R60  می‌تواند استفاده شود.

هر دو گرید در صنایع کوتینگ لوله کاربرد دارند، همچنین در زمینه ساخت لوله های پلی پروپیلنی – قطعات سخت خودرویی – و ….این گرید کاربرد فراوان دارد..

تفاوت اصلی بین PP و PPCP در این است که PP (یا پلی پروپیلن) می‌تواند یک هموپلیمر یا یک کوپلیمر باشد در حالی که PPCP (یا کوپلیمر پلی پروپیلن) اساساً کوپلیمر پلی پروپیلن است.

مشخصات کو پلیمر:

اگر بیشتر از یک نوع واحد تکرار شونده (مونومر) در مولکول پلیمر وجود داشته باشد، کو پلیمر گویند. کو پلیمرها نیز بسته به طرز قرار گرفتن مونومرها در طول زنجیره پلیمری به متناوب، اتفاقی ، دسته ای و یا پیوندی تقسیم می شوند. کوپلیمر متناوب (Alternating Copolymer) کوپلیمر اتفاقی (Random Copolymer) کوپلیمر دسته ای (Block Copolymer) کوپلیمر پیوندی (Graft Copolymer) کو پلیمر PP در حقیقت یک رندوم کوپلیمر است که از کو پلیمر اتیلن/پلی پروپیلن تشکیل یافته است. این کو پلیمر از کو پلیمریزاسیون پلی پروپیلن و مقدار کمی اتیلن (حدود ۷%) در یک راکتور تولید شده است. اتیلن کو پلیمریزه شده باعث تغییراتی در خواص و در نتیجه در کاربرد نهایی آن می گردد. این تغییرات باعث خواص ضربه ای بهتر، شفافیت بیشتر، خواص مه کمتر، کاهش نقطه ذوب و افزایش انعطاف پذیری محصول تولیدی می گردد. یک “کوپلیمر توده ای” ممکن است به صورت ( -A-A-B-B- ) ظاهر شود و یک “کو پلیمر بی نظم” مثل لاستیک ، شامل یک توزیع بی نظم واحدهای مونومر است.
Jampilen EP440G یک کوپلیمر هتروفیزیک هسته‌ای است که به‌ویژه برای کاربردهای استخراجی ایجاد شده است. Jampilen EP440G دارای سختی بالا، خاصیت ضربه بسیار بالا در اتاق و دمای زیر صفر، پایداری بعدی خوب و مقاومت در برابر تغییر شکل است. کاربردهای اصلی Jampilen EP440G ترموستینگ، تخته موج‌دار و قالب ضربه اکستروژن می‌باشد.

ویژگی‌های روش واحد ارزش فیزیکی PP440G

میزان جریان ذوب (230 درجه سانتیگراد ، 2.16 کیلوگرم) تراکم 1.3 g/10min ISO 1133، 0.9 g/cm3 ISO 1183.

خواص مکانیکی پلی پروپیلن 440G

  • مدول کششی 1450 MPa ISO 527-1, -2
  • مقاومت کششی در عملکرد 27 MPa ISO 527-1, -2
  • کشش در شکست >50 % ISO 527-1, -2
  • کشش در بازده 8 % ISO 527-1, -2
  • مقاومت ضربه‌ای Charpy (شکاف A) ISO 17
  • 23°C 40 kJ/m2
  • 0°C 9 kJ/m2

مشخصات نوری PP 440G :

براق 60o) 65 —- DIN 67530)

این داده‌ها و اطلاعات با حسن نیت به عنوان راهنما ارائه می‌شوند. اما برای یک تجارت‌ و متناسب با یک هدف خاص یا مناسب بودن این اطلاعات‌، محصولات یا فرایندهای توصیف شده را تضمین نمی‌کنیم.

روش پردازش پلی پروپیلن 440G :

  • ترموفرمینگ
  • قالب ضربه اکستروژن

ویژگی‌ها عمومی پلی پروپیلن کوپلیمر 440G جم :

  • مقاومت در برابر ضربه بسیار بالا
  • سختی زیاد
  • پایداری بُعدی خوب
  • مقاومت در برابر خزش و تغییر شکل عالی
  • کوپلیمر هتروفیزیک

موارد کاربرد پلی پروپیلن گرید 440G :

پلی پروپیلن 440G تولید پتروشیمی جم بوده در ساخت ورق موجدار-اتصالات پلی پروپیلنی و قطعات محکم و ضربه پذیر کاربرد دارد.این پلیمر از خانواده کوپلیمرها میباشد و بسیار مورد توجه خریداران و فروشندگان صنایع قرار دارد.

کاربردهای عمومی

  • جعبه‌ها
  • پنل‌ها

اطلاعات تکمیلی عمومی

تولید کننده: پتروشیمی جم
بسته‌بندی: 25kg

جهت مشاوره و خرید پلی پروپیلن 440G جم با کارشناسان شرکت پانیذاپلیمر تماس حاصل فرمایید.