مواد اولیه پلاستیک - HDPE 62N07 پلی اتیلن سنگین تزریقی

HDPE 62N07 پلی اتیلن سنگین تزریقی


Project Description

HDPE62N07

پلی اتیلن سنگین تزریقی HDPE 62N07 پتروشیمی لرستان یا به اختصار N07 جز پلی‌اتیلن‌های سنگین بود و فرآیند تولید آن به روش تزریقی می‌باشد و در بازار خرید و فروش مواد پلاستیک از اقبال بالایی برخوردار است .

پلی اتیلن تزریقی HDPE 62N07 یا به اصطلاح عامیانه تزریقی 62N07 یکی از گریدهای پر طرفدار بین تولید کنندگان قطعات کوچیک تزریقی – تولید کنندگان سبد پلاستیکی – تولید کنندگان پالت پلاستیکی و …. است.

موارد کاربرد پلی اتیلن سنگین تزریقی گرید 62N07

پلی اتیلن سنگین تزریقی 62N07 ساخت پتروشیمی لرستان  می‌باشد این پلی اتیلن سنگین تزریقی در زمینه ساخت انواع قطعات سنگین و سخت- انواع سبد پلاستیکی- پالت و … کاربرد دارد. کاربرد این پلیمر تزریقی در ساخت قطعات سنگین سبب موفقیت آن در بازار خرید و فروش شده است.

  • لوازم خانگی، سیالیت بالا
  • درجه قالب تزریق

فرآیند کار با پلی اتیلن تزریقی62N07 لرستان :

در این فرایند ابتدا گرانول‌های پلیمر در اکسترودر ذوب شده سپس با یک نازل داخل یک قالب تزریق می‌شود و لقمه ایجاد می‌شود سپس این لقمه از قالب خارج شده و داخل قالبی دیگر قرار می‌گیرد تا باد در آن دمیده شود، پس از سرد شدن قالب باز شده و قطعه خارج می‌شود.

قطعه نهایی با توجه به اندازه خود می‌تواند از ۳ تا ۱۶ حفره داشته باشد.چرخه تزریق با توجه به اندازه و سایزی که قطعه دارد میتواند در محدوده مدت زمان 30 تا 15 ثانیه زمان لازم داشته باشد.

پلی اتلین سنگین تزریقی چیست ؟

پلی اتیلن سنگین تزریقی (HDPE) یک ترموپلاستیک اقتصادی با ساختاری خطی و درجه انشعاب پایین می‌باشد. این ماده در دمای پایین (70-300 درجه سانتیگراد) و فشار (10-80 بار) تولید می شود و از هر یک از این موارد گرفته می شود:

 

 

مزایای پلی اتیلن سنگین تزریقی:

  1. مقاومت عالی در برابر بیشتر حلال‌ها
  2. مقاومت بسیار خوب در برابر الکل ها ، اسیدهای رقیق و مواد قلیایی
  3. مقاومت متوسط در برابر روغن و گریس
  4. مقاومت ضعیف در برابر هیدروکربن‌ها (آلیفاتیک ، معطر ، هالوژنه)
  5. دمای مداوم: -۵۰ درجه سانتیگراد تا + ۶۰ درجه سانتیگراد ، ماده نسبتاً سفت با قابلیت های مفید دمایی
  6. مقاومت کششی بالاتر در مقایسه با سایر اشکال پلی اتیلن
  7. پلیمر کم هزینه با قابلیت پردازش خوب
  8. مقاومت در برابر دمای پایین
  9. خواص عایق الکتریکی عالی
  10. جذب آب بسیار کم
  11. FDA سازگار است

 

 مزیت استفاده از قالب های تزریق پلاستیک

1-سرعت تولید بالا:

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر شده است تا استفاده از قالب ها برای تولید قطعات پلاستیکی محبوبیت یابد، کاهش مدت زمان تولید قطعات در تعداد بالا است. زمانی که از قالب ها برای تولید یک قطعه پلاستیکی استفاده می شود، نیازی به مدت زمان طولانی نبوده و سرعت تولید بالا می رود.تنها یک تحقیق کوتاه می تواند این نتیجه را در اختیار شما قرار دهد که چرخه تولید قطعات پلاستیکی با استفاده از ساخت تزریق پلاستیک به طور متوسط بین 15 تا 30 ثانیه به طول می انجامد.

به همین دلیل شرکت های تولید کننده قطعات پلاستیکی برای افزایش روند تولید خود از قالب های مناسب و با کیفیت بالا برای تزریق مواد پلاستیکی استفاده می کنند. البته باید بگوییم این زمان در تولید قالب های مختلف می تواند متغیر باشد.

2-دقت در تولید قطعه:

تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات ساخت و تولید قطعات پلاستیکی با روش تزریق پلاستیک به دنبال آن هستند که قطعات را با دقت بسیار بالایی تولید کرده و وارد بازار کنند. از این رو شرکت ها از قالب های مناسب برای تولید قطعات استفاده می کنند. قالب گیری در اصل یک روش دقیق و مناسب برای تولید انواع قطعات  پلاستیکی به شمار می‌رود.

البته باید بگوییم برای طراحی قالب ها محدودیت خاصی وجود دارد. با این حال قطعاتی که در قالب های طراحی شده تولید می شوند، از دقت بالایی برخوردار بوده و باید بگوییم دقت تولید قطعات پلاستیک با استفاده از قالب های تزریق پلاستیک در حدود 0.005 اینچ است.

3-کارآمد بودن قالب ها:

از دیگر مزایای استفاده از قالب های تزریق پلاستیک، باید به کار آمدی این قالب ها اشاره کنیم. تمامی شرکت های تولید کننده قطعات پلاستیکی با روش تزریق همیشه به دنبال روشی هستند که بتوانند از محیط زیست محافظت کنند تا ضایعات تولید را کاهش داده و به محیط زیست آسیبی وارد نکنند. در اصل استفاده از قالب های پلاستیکی برای تولید قطعات یک فناوری عالی و کارآمد است که تنها به اندازه قالب مواد مذاب پلاستیک را از مخزن خارج می کند.

از این رو احتمال ریختن مواد پلاستیک بر روی زمین کاهش می یابد.البته باید بگوییم در صورت ریختن مواد پلاستیک بر روی زمین نیز مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی شود. زیرا این مواد قابلیت بازیافت داشته  و می توان مجددا از آنها استفاده کرد.

4-ایجاد قطعات با مقاومت بالا:

از دیگر مزایای قالب های تزریق پلاستیک باید به تولید قطعات با مقاومت بالا اشاره کنیم. قطعات در طول پردازش، با مواد مختلفی همچون پرکننده ها و فیلرها ترکیب می شوند. که این مواد می توانند به تقویت استحکام قطعات کمک شایانی نمایند. در اصل قالب گیری یک فرایند عالی برای تولید قطعات مقاوم در سطح جهان به شمار می‌رود.

5-انعطاف پذیر بودن:

قالب های تزریق پلاستیک که بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات تولید و ساخت قطعات پلاستیکی از آنها استفاده می کنند، یک فرایند دقیق بوده و انعطاف پذیر هستند. منظور از انعطاف پذیر بودن استفاده از این قالب ها، تغییر نوع مواد یا تغییر رنگ محصول در فرایند تولید است که در این مسئله موارد اولیه تزریق پلاستیک خیلی مفید و موثر است که می توان این مسئله را به راحتی و با انعطاف در طول فرایند تولید انجام داد.

گریدهای مشابه پلی اتیلن تزریقی 52518 میتوان به پلی اتیلن سنگین HI500پلی اتیلن سنگین 62N07 اشاره کرد .

قیمت جهانی پلی اتیلن سنگین تزریقی 62N07 : حدود 990 یورو برای یک تن

مشخصات

خواص فیزیکی نمونه قالب‌گیری فشرده‌سازی شده بر اساس ASTMD 1928c به دست آمده است. این دیتای معمولی سنجیده می‌شود و به عنوان مشخصات محصول ساخته نمی‌شوند.

موارد کاربرد پلی اتیلن گرید HDPE62N07

برای ساخت قطعات سنگین تزریقی مورد استفاده قرار میگیرد.

اطلاعات تکمیلی پلی اتیلن تزریقی 62N07

تولید کننده: پتروشیمی لرستان
بسته‌بندی: 25kg

جهت تکمیل اطلاعات در مورد روش قالب گیری تزریقی و مواد مناسب آن مطالعه مقالات زیر پیشنهاد می‌گردد:

جهت مشاوره تهیه مواد پلی اتیلن تزریقی 62N07 با کارشناسان ما در پانیذا‌پلیمر تماس حاصل فرمایید