مواد اولیه پلاستیک - پلی پروپیلن گرید لوله MR230

پلی پروپیلن گرید لوله MR230


Project Description

MR230

پلی پروپیلن شیمیایی پایپ گرید MR230 تولید پتروشیمی مارون میباشد. که از خانواده کوپلیمرها بوده و در تولید لوله و اتصالات پلی پروپیلنی و تولید ورق موجدار و… استفاده میشود. با توجه به میزان استقبال از این محصول، نرخ فروش این محصول به طور معمول قابل استعلام و دسترسی است گرید معادل این پلیمر PP R60 ساخت پتروشیمی اراک می‌باشد.

چرا پلی‌پروپیلن MR 230 برای ساخت لوله‌های آب شرب ساختمان مناسب است؟

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد لوله‌های پلی‌پروپیلن وجود سطح صاف و صیقلی درون و بیرون لوله می‌باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا حرکت سیالات درون آن به راحتی انجام شود.

اغلب این لوله‌ها عایق صدا و گرما می‌باشند، بنابراین حرکت سیالات و از جمله آب درون این لوله‌ها با ایجاد صدا همراه نخواهد بود. همچنین مجاورت لوله‌های آب گرم در کنار وسایل دیگر آسیبی به سایر وسایل نخواهد زد.

در لوله‌های فلزی زنگ‌زدگی تنها یکی از مشکلاتی است که سبب تغییر طعم آب آشامیدنی درون لوله می‌شود.

علاوه بر زنگ زدگی ته‌نشین شدن مواد درون لوله های فلزی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و از طرفی امکان رشد جلبک و انواع قارچ را فراهم خواهد کرد.

ویژگی خوب لوله‌های پلی‌پروپیلن PP Mr230 ضد جلبک بودن آن است و رنگ و طعم آب درون لوله و اتصالات آب آشامیدنی تغییری نخواهد کرد و بنابراین در خطوط لوله‌کشی آب ساختمانی بیشتر استفاده می‌شود.

و در نهایت خصوصیت این لوله و اتصالات پ پ طول عمر نسبتا طولانی آن‌هاست. لوله و اتصالات پلی پروپیلن با عمری بیش از ۵۰ سال و بدون فرسودگی می‌توانند هزینه‌های اجرایی را در لوله‌کشی ساختمانی و تاسیسات شهری و صنعتی کاهش دهند.

حمل و جا‌به‌جایی لوله و اتصالات پلی‌پروپیلن بسیار راحت است. وزن سبک و مقاومت در برابر فشار این لوله‌ها سبب می‌شود که لوله و اتصالات پلی‌پروپیلن درون زمین قرار گرفته و سال‌های طولانی دوام داشته باشند.

لوله‌های پلی‌پروپیلن در دو رنگ سبز و سفید در بازار وجود دارند و هر کدام از این لوله‌ها می‌توانند در اتصالات فرعی و لوله‌کشی ساختمان به کار روند.

آنچه که پلی‌پروپیلن را از سایر پلاستیک‌ها جدا می‌کند وجود خاصیت انعطاف پذیری در دما‌های خاص می‌باشد. همچنین نقطه‌ی ذوب این ماده بسیار بالاست و به راحتی توسط ارتعاشات و تنش‌ها آسیب نمی‌بیند.

از آنجا که باز و بسته کردن لوله‌ها برای برنامه‌های اجرایی اهمیت زیادی دارد لوله‌های پلی‌پروپیلن بیشتر از سایر مواد استفاده می‌شوند زیرا به‌راحتی می توان آن‌ها را چندین بار باز و بسته کرد بدون آنکه آسیب یا فرسایشی در آن‌ها به وجود آید.

لازم به ذکر است که به لوله و اتصالات پلی‌پروپیلن می‌توان موادی را اضافه نمود تا خواص آن ها متمایز و پر رنگ گردد.

مزایای لوله‌های پلی‌پروپیلن ساخته شده از PP MR230:

پلی‌پروپیلن MR230 در مقایسه با دیگر پلیمرها مشخصات متمایز و برجسته‌ای دارد که عبارتند از :

  • قیمت نسبتاً ارزان منومر لوله و اتصالات پروپیلن در مقایسه با منومرهای دیگر پلیمرها
  • قیمت پائین لوله و اتصالاتPP در مقایسه با دیگر پلیمرها
  • وزن مخصوص و سبک PP
  • انعطاف‌پذیری و طیف گسترده تولید PP با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متغیر
  • افزایش کاربردهای جدید و بهبود خواص گریدهای تولیدی جدید
  • افزایش کاربرد لوله و اتصالات pp در وسایل و تجهیزات پزشکی و توسعه کاربردهای PP گرید خاص
  • افزایش مصرف لوله و اتصالات PP به صورت آلیاژ با دیگر پلیمرها
  • جایگزینی پلیمرهایی مانند PS، PE و غیره با PP

ورق های پلی پروپیلن MR 230 :

محصول تولیدی واحد انواع ورقهای پلاسـتیکی مسـطح از جــنس پلــی پــروپیلن بــا عــرض ماکزیمم1500 میلی متر میباشد کـه در برابـر تغییـرات جوی و درجه حرارت و نـور آفتـاب وعوامـل شـیمیایی مقاوم میباشد و شـکنندگی بـر آن زیـاد نمـیباشـد. در تولید ورقهای مسطح از دو سـری مـاده اولیـه و کمکـی استفاده میشود در مـاده اولیـهPP کمکـی کـه از خارج از کارخانه وارد میشود که پس از مخلوط شـدن بـا هـم براسـاس فرآینـد زیـر ورقـه هـا از طریـق روش منحصر بفرد اکستروژن تولید میشود که فرآینند آن به شرح زیر است: مستربچ به نسبت دو درصد به گرانـول مـاده اصـلی اضافه میشود و در داخل میسکر مخلوط میشود. دراکسترودر مواد مذاب شده و هنگام خروج با توجه به قالب موجود شکل میگیرد. توسط روغن داغ و سرد جهت تنش زادئـی ورقهـا را تا دمای مشخص گرم و سپس سرد میکننـد و توسـط غلتکهای پرداخت شکل دهی و پرداخت میشوند. -توسط غلتکهای خنک کننده آب سرد ورقهـا را خنـک میکنند -ابتدا اضـافات ورق بـرش مـیخـورد و بـا توجـه بـه خاصیت کشسانی ضخامت ورق تنظیم میشود و سپس برش طولی به توجه با اندازهای مطلوب انجام میشود. ورقهایی که به صـورت رول شـده بـه بـازار ارسـال میشوند، بـدون بـرش طـولی توسـط یـک جمـع کـن در انتهای خط رول میشوند و پـس از بسـته بنـدی (هـر50 عــدد از ورقهــای تولیــدی توســط تســمه بســته بنــدی میگردند) به انبارفرستاده میشود.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی مارون
بسته‌بندی: 25kg