مواد اولیه پلاستیک - پلی پروپیلن گرید C30S

پلی پروپیلن گرید C30S


Project Description

C30S

پلی پروپیلن C30S  با درجه رونروای 6 از گروه همو پلیمرها بوده و  در ساخت انواع سلفون – انواع نخ گونی بافی استفاده می‌گردد، از دیگر مصارف پلی پروپیلن C30S  میتوان به تولید تسمه پلاستیکی پلی پروپیلنی اشاره  کرد .

Extrusion یا فرآیند شکل دهی پلیمرها:

پلی پروپیلن PP C30S یک همو پلیمر اکستروژن گرید می‌باشد .

در این فرآیند مواد اولیه یا همان مواد خام پلاستیکی جامد پس از عبور از قیف تغذیه وارد اکسترودر می شود و بر اثر حرارت ذوب وتبدیل به یک مایع غلیظ مذاب می‌شود و به درون حدیده die هدایت می‌گردد و سپس به جامد سخت یا فیلم منعطف تبدیل می‌شود .

چنانچه از نظر ساختار بررسی کنیم این گرید بین دو ساختار پلی پروپیلن شیمیایی و پلی پروپیلن نساجی در دسته ی پلی پروپیلن نساجی قرار می‌گیرد .

پلی پروپیلن (پلی پروپیلن نساجی) C30S :

یک ماده اقتصادی است که ترکیبی از خواص عالی فیزیکی ، مکانیکی ، حرارتی و الکتریکی را که در هیچ ترموپلاستیک دیگری یافت نمی‌شود، دارا است. در مقایسه با پلی اتیلن سنگین یا سبک، از مقاومت در برابر ضربه کمتری برخوردار است، اما از مقاومت حرارتی و استحکام کششی بالاتری برخوردار است.

پلی پروپیلن  pp c30s  در پتروشیمی‌های مارون و اراک و در بسته بندی‌های 25 کیلوگرمی تولید و عرضه می‌شود .

مواد پلی پروپیلن PP 510L  از نظر کاربرد و ساختار جایگزین مناسبی برای گرید PP C30S  می‌باشد .

PP C30S :

پلی پروپیلن C30S از خانواه هموپلیمرها میباشد. پلی پروپیلن هموپلیمرها میباشد .این هموپلیمر در ساخت انواع سلفون- انواع نخ گونی بافی و…کاربرد دارد. پلی پروپیلن C30S تولید پتروشیمی های اراک و مارون میباشد و درجه روانروی آن در حدود 6 میباشد. همان طور که می دانید کیسه های PP ضمن استحکام بالا ، دارای وزن بسیار پایین می باشند. بهمین علت این نوع کیسه ها اقتصادی ترین وکم هزینه ترین نوع بسته بندی برای بسیاری از محصولات هستند . کیسه های پلی پروپیلن نیاز بسته بندی بسیاری از صنایع را در بالاترین استانداردهای بسته بندی روز دنیا تامین می نماید که جهت بسته بندی محصولات غذایی ، کشاورزی ، شیمیایی ، کود ، پتروشیمی ، سیمان ، پلیمرها ، و… مورد استفاده قرار می گیرند. کیسه های پلی پروپیلن بسته به سفارش مشتری ، نوع و وزن محمولات مورد بارگیری در ابعاد و همچنین با ضخامت نخ (Denier) مختلف تولید می شوند. ابتدا بد نیست با پلی پروپیلن بیشتر آشنا شویم: پلی پروپیلن (PP) : یک پلیمر ترموپلاست می‌باشد که در یک بازه گسترده‌ از کاربردها شامل فیلم و ورق‌، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، پلیمر تولید شده از منومر پروپیلن به طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم می‌باشد. کد مشخصه این پلیمرمی باشد. کاربرد های پلی پروپیلن : پلی پروپیلن مهمترین ماده از مشتقات پروپیلن است که حدود ۶۱ % از کل تولید پروپیلن، جهت تولید آن بکار می رود.رزینهای پلی پروپیلن بطور گسترده در تولید رزینهای ترموپلاستیک بکار برده می شوند. پلی پروپیلن بیشتر اوقات به صورت هموپلیمر بکار می رود ولی اخیرا” محصولات کوپلیمر آن نیز در حال رشد می باشد. قالب گیری تزریقی (حدود ۳۵% از مصرف جهانی): مهمترین مصارف آن شامل ساخت قطعات داخل خودرو، سرنگهای پزشکی، محصولات مصرفی پلاستیکی و بسته بندی است. قطعات داخلی خودرو که از پلی پروپیلن ساخته می شوند عبارتند از:جعبه های باطری، صفحات ضربه گیر، تودوزیهای داخلی، صفحات داخلی درها محصولات پلاستیکی مصرفی عبارتند از : ظروف پلاستیکی مورد مصرف در منازل، مبلمان های پلاستیکی، وسایل سرگرمی، جعبه ابزار، اسباب بازی ها مصارف بسته بندی شامل در پوش و کلاهک، ظروف سخت و پالت ها، جعبه های بسته بندی چینی، بسته بندی داروهای مایع و جامد می باشد. ساخت فیبر و الیاف (حدود ۳۰%): عمده ترین مصرف آن در کارخانجات فرش بافی و گونی است و مصارف دیگر آن در تولید، کیسه و پارچه های پرده می باشد. کاربردهای غیر نساجی آن نیز عبارتند از: نوار پیچی و تسمه زنی، روبانهای دکوری و… تولید فیلم (حدود ۱۹%): پلی پروپیلن بخاطر شفافیت و عایق رطوبتی بودن در بسیاری از موارد، جایگزین سلوفان (CELLOPHANE) شده است. رزینهای فیلمی اساسا” در بسته بندی مواد غذایی، نوار چسبهای حساس به فشار، صفحات محافظ، بسته بندی محصولات شیرینی و دخانیات بکار می روند
هموپلیمر PP با خاصیت جریان خوب و به خصوص مناسب برای اکستروژن نخ‌های فیلم، مونوفیلمنت، فیلم بازیگری و ورق است. خرید و فروش این پلیمر به دلیل زمینه مصرفی آن بسیار زیاد است.

موارد کاربرد پلی پروپیلن گرید C30S :

ساخت انواع سلفون- انواع نخ گونی بافی و…

  • دستگاه بافت، بسته‌بندی ریسمان و طناب
  • قلم‌مو و جاروبرقی و کاربردهای فنی

داده‌های عمومی PP C30S z :

C30S

مقادیر معمولی: نباید به عنوان مشخصات تفسیر شود.

اطلاعات تکمیلی PPC30S :

تولید کننده: پتروشیمی مارون و اراک
مجوز: بازل
بسته‌بندی: 25kg