مواد اولیه پلاستیک - پلی اتیلن سبک فیلم گرید LDPE 0190، 190 یا LFI2119

پلی اتیلن سبک فیلم گرید LDPE 0190، 190 یا LFI2119


Project Description

LDPE190

پلی اتیلن سبک فیلم گرید 0190 LDPE یا پلی اتیلن سبک 190 یا پلی اتیلن سبک فیلم LFI2119  تولید پتروشیمی آریا ساسول بوده و جز پلی‌اتیلن‌های سبک دسته بندی میشود .

این ترموپلاستیک در زمینه تولید فیلم پلی‌اتیلن کاربرد دارد و طبیعتا فیلم تولید شده با پلی اتیلن 0190 فیلم سبک پلی‌اتیلنی بشمار می‌آید.

ویژگی‌های فیلم سبک پلی‌اتیلنی تولید شده با پلی‌اتیلن 0190

فیلم‌های پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)

این محصول حالتی سخت و نیمه شفاف دارد. برای ساخت این نوع فیلم از روش پلیمریزاسیون رادیکال آزاد استفاده می‌شود. فیلم LDPE مقاومت فشار و حرارت بالایی دارد. زیرا در دمای ۸۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد و همچنین با تحمل فشار ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بار تولید می‌شود.

نقطه ذوب این فیلم ۱۰۵ تا ۱۱۵ درجه سانتیگراد است. این نوع فیلم مقاومت نسبتا خوبی در برابر موادی نظیر مواد اکسیدکننده، هیدروکربن هالوژن‌ها و روغن‌های طبیعی دارند.

به همین دلیل با توجه به وزن کم این محصول در کنار مزایای گفته شده، بسیاری از کارخانه دارها از این فیلم پلی‌اتیلن برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.

از معایب این فیلم می‌توان به مقاومت کم در برابر اشعه فرابنفش و چگالی کم آن اشاره کرد. چگالی کم باعث می‌شود که به راحتی اشتعال یابد و خطرات زیادی به وجود آورد.

فرآیند تولید با پلی اتیلن سبک فیلم 0190بصورت فیلم دمشی می‌باشد .

اکستروژن فیلم دمشی یا blown film extrusion یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین روش های تولید فیلم از پلاستیک‌ها در کنار روش کستینگ یا Film Casting می‌باشد.

از این روش در ساخت فیلم های پلاستیکی به منظور کاربردهای مختلفی چون بالن‌های علمی تا سفره، کیسه فریزر و کیسه زباله استفاده می‌شود. در این روش به طور خلاصه ابتدا مواد پلاستیکی وارد اکسترودر شده، ذوب واختلاط صورت می‌گیرد سپس از طریق یک دای به قسمت دمشی وارد می‌شود تا با دمیدن هوا از میان آن حباب فیلم  bubble تشکیل شود.

پلی اتیلن سبک فیلم گرید 0190 بصورت کیسه های 25 کیلوگرمی تولید و عرضه میشود و خرید و فروش آن بعلت بالانس عرضه و تقاضا در بورس کالا تقریبا بدون رقابت جدی انجام می‌شود .

مهمترین کاربردها برای فیلم نایلون عبارتند از :

_ کیسه های چاپی و تبلیغاتی _ فیلم های شیرینگ _ فیلم های بسته بندی _ نایلونهای عریض _ فیلم های کاوری _ کیسه های مواد پتروشیمی _ …… نایلکس : چنانه بخواهیم فیلمهایی از جنس پلی اتیلن به روش فیلم دمشی داشته باشیم کلن با ضخامت های پایین و کاربردهای ویژه ، بهترین گزینه مواد : پلی اتیلن سنگین (HDPE ) میباشد . این فیلمها که نوعا” نیز خشک و ضربه پذیر هستند و از لحاظ محدوده ضخامت در طبقه بندی پایین تری قرارمی گیرند ، به فیلم “نایلکس” معروف شده اند .عده ای از خواص مکانیکی نایلکس ها نسبت به نایلونها در محدوده پایین تری قرار می گیرد ( چقرمگی کمترچ ، شکنندگی بالاتر ، شفافیت کمتر و …. ) کلن عده ای دیگر از رفتارهای آن ( توانایی تولید فیلم خیلی نازک ، تعداد در کیلوگرم ، مواد افزودنی کمتر و … ) دلایل اصلی تقاضای بالای آن در بازار مصرفی کشور میباشند . عمده ترین کاربردهای فیلم های نایلکسی عبارتند از : _ کیسه های حمل میوه و موادغذایی _ کیسه های فریزری _ سفره های یکبار مصرف _ دستکشهای یکبار مصرف _کیسه های زباله _ روپوش دندانپزشکی

 

داده‌های عمومی

LDPE190

خواص فیلم در 25 میکرومتر با BUR 3 اندازه گیری شده است.

اطلاعات کلی

LFI2119 با استفاده از فناوری مجاز SABTEC تولید شده است.

فرآیند

LDPE 0190 یک پایه چندمنظوره و بدون مواد افزودنی است. این پایه از بازده بالا و کاهش نرخ بسیار خوبی برخوردار است.

بسته‌بندی

به صورت گلوله‌ای تهیه می‌شود و در بسته‌بندی‌های 25 کیلوگرمی، 1 تن نیمه‌فله یا فله 17 تنی قابل بسته‌بندی است.

بسته‌بندی غذا

درجه فوق‌الذکر مطابق با الزامات مربوط به بخشنامه پلاستیک 2002/72 / EC (06-08-2002)  و اصلاحیه آن تا بخشنامه 2008 / 39EC مربوط به مواد پلاستیکی و مقالاتی است که برای تماس با مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

کاربرد دارویی

درجه فوق‌الذکر مطابق با داروهای اروپایی نسخه 6 بخش 3.1.5 برای کاربردهای دارویی است.

حمل و انتقال

تجهیزات انتقال باید به گونه‌ای طراحی شوند که از تجمع ذرات گرد و غبار جلوگیری شود، ذرات گرد و غبار در شرایط خاص می‌توانند خطر انفجار ایجاد کنند. توصیه می‌شود از سیستم انتقالی استفاده شود که:

  • مجهز به فیلترهای کافی باشد.
  • به گونه‌ای اداره و نگهداری شود که از عدم نشت آن اطمینان حاصل کنید.
  • زیرساخت مناسب و کافی در همه زمان‌ها برای آن وجود داشته باشد.

ذخیره‌سازی

از آنجایی‌که نور ماوراء بنفش ممکن است باعث تغییر در مواد شود، تمام رزین‌ها باید در هنگام ذخیره‌سازی از نور مستقیم خورشید و یا گرما محافظت شوند. محل نگهداری نیز باید خشک باشد، بدون گرد و غبار و دمای محیط نباید از 50 درجه سانتیگراد تجاوز کند. همچنین توصیه می‌شود رزین‌های پلی‌اتیلن (به صورت قرص یا پودر) ظرف 6 ماه پس از تحویل پردازش شود، این امر به دلیل گذشتن زیاد از تاریخ تولید پلی‌اتیلن می‌تواند منجر به از بین رفتن کیفیت محصول شود.

رسیدگی

حداقل محافظت برای جلوگیری از صدمات مکانیکی یا حرارتی احتمالی در چشم. مراکز تولیدی باید برای خروج دود و بخار دارای تهویه مناسب باشند.

احتراق

رزین‌های پلی‌اتیلن هنگام تأمین گرما و اکسیژن کافی می‌سوزند. آنها باید از تماس با شعله های مستقیم و یا سایر منابع احتراق کنترل و نگهداری شوند. آن‌ها باید از تماس با شعله‌های مستقیم و یا سایر منابع احتراق کنترل و نگهداری شوند. در هنگام سوزاندن؛ رزین‌های پلی‌اتیلن گرمای بالایی دارند و ممکن است دود سیاه متراکم ایجاد کنند. رزین  را می‌توان با وسایل معمولی با آب و غبار ترجیحی خاموش کرد. در مناطق محصور، آتش‌نشانان باید دارای دستگاه تنفس سیستماتیک باشند.

اطلاعات تکمیلی

  • تولید کننده: پتروشیمی آریا ساسول
  • بسته‌بندی: 25kg

جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات زیر پیشنهاد می‌گردد: