مواد اولیه پلاستیک - پلی اتیلن سنگین فیلم گرید HDPE 5110

پلی اتیلن سنگین فیلم گرید HDPE 5110


Project Description

HDPE5110

پلی اتیلن سنگین فیلم گرید HDPE 5110 یا پلی اتیلن سنگین HCH5110 یا HF5110 جز خانواده HDPE  میباشد و تولید پتروشیمی آریا ساسول بوده و از آن درتولید فیلم پلی اتیلنی استفاده می‌گردد.

با توجه به شرایط پلی اتیلن سنگین 5110 فیلم تولید شده با این پلیمر فیلم سنگین پلی اتیلنی می‌باشد .

ویژگی‌های فیلم سنگین پلی اتیلن :.

برای تولید این نوع فیلم، از دو روش اسلاری (Slurry) و پلیمریزاسیون گازی استفاده می‌شود. فیلم‌های پلی اتیلن با چگالی بالا در دمای ۷۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد با تحمل فشار ۱۰ تا ۸۰ بار تولید می‌شوند.

این فیلم به دلیل داشتن قیمت مناسب برای صنایعی که به دنبال صرف هزینه کم برای بسته بندی هستند، گزینه مناسبی است. فیلم پلی اتیلن HDPE استحکام بالایی دارد و می‌تواند در برابر مواد اسیدی و قلیایی دوام بالایی داشته باشد.

بهداشت از مواردی است که برای بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است. این نوع فیلم به دلیل داشتن تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای بسته بندی مواد غذایی بسیار کاربردی است.

علاوه بر تمام مزایای گفته شده این محصول معایبی هم دارد. این فیلم‌ها در برابر اشعه خورشید مقاومت کمی دارند و اگر مواد غذایی با این بسته بندی برای مدتی زیر نور آفتاب قرار گیرد، فاسد می‌شود. برای جوشکاری این فیلم نایلونی باید از دستگاه‌هایی با فرکانس بالا استفاده شود که کمی شرایط را سخت می‌کند.

روش تولید با ترموپلاستیک 5110 معمولا بصورت فیلم دمشی می‌باشد .پلی‌اتیلن سنگین 5110 دارای درجه روانروی 10 بوده و در کیسه های 25 کیلوگرمی تولید و عرضه می‌شود .

پلی اتیلن سنگین –فیلم گرید:

وقتي هيچ شاخه اي در مولکول وجود نداشته باشد آن را پلي اتيلن خطي (HDPE) مي نامند. پلي اتيلن خطي سخت تر از پلي اتيلن شاخه اي است اما پلي اتيلن شاخه اي آسانتر و ارزانتر ساخته مي شود.

ريخت و شکل اين پليمر بسيار کريستالي شکل است. پلي اتيلن خطي محصول نرمالي با وزن مولکولي 200000-500000 است که آن را تحت فشار و دماهاي نسبتا پائين پليمريزه مي کنند. چگالي آن بين 941/0 تا 965/0 است و آن را بيشتر به وسيلهء فرآيند مشکلي که پليمريزاسيون زيگلر ناتا ناميده مي شود، تهيه مي کنند.

پلي اتيلني نيز وجود دارد که چگالي آن مابين چگالي اين دو پليمر است يعني در محدودهء 926/0 تا 940/0 ؛ و آن را پلي اتيلن نيمه سنگين يا متوسط مي نامند. پلي اتيلن با وزن مولکولي بين 3 تا 6 ميليون را پلي اتيلن با وزن مولکولي بسيار بالا يا UHMWPE مي نامند و با پليمريزاسيون کاتاليست متالوسن توليد مي کنند.

ماده‌ی مذبور فرآيند پذيري دشوارتري برخوردار بوده ولي خواص آن عالي است. هنگامي که از طريق تشعشع يا استفاده از مواد افزودني شيميايي ، اين پليمر تماما شبکه اي شود، پلي اتيلن ياد شده ديگر گرما نرم نخواهد بود. اين ماده با پخت حين قالب گيري يا بعد از آن يک گرما سخت واقعي با استحکام کششي، خواص الکتريکي و استحکام ضربه‌ی خوب در دامنه‌ی وسيعي از دماها خواهد بود.

از آن براي ساخت فيبرهاي بسيار قوي استفاده مي کنند تا جايگزين کولار (نوعي پلي آميد)در جليقه هاي ضد گلوله کنند ؛ و همچنين صفحات بزرگ آن را مي توان به جاي زمين هاي اسکيت يخي استفاده کرد. به وسيلهء کوپليمريزاسيون مونومراتيلن با يک مونومر آلکيل شاخه دار، کوپليمري با شاخه هاي هيدروکربن کوتاه بدست مي آيد که آن را پلي اتيلن خطي با چگالي کم يا LLDPE مي نامند و از آن اغلب براي ساخت اشياءاي شبيه فيلم هاي پلاستيکي ( کسيه فريزر ) استفاده مي کنند.

HCH5110 با استفاده از فناوری مجاز Basell Lupotech G ساخته شده است.

موارد کاربرد پلی اتیلن سنگین گرید HDPE 5110

پلی اتیلن سنگین گرید HDPE 5110 تولید پتروشیمی آریا ساسول میباشد که در زمینه ساخت فیلم پلی اتیلنی و قطعات پلاستیکی کاربرد دارد.
HCH 5110 برای تولید فیلم، کیسه، محصولاتی که در اصلاح خواص مورد مصرف دارند مناسب است. فروشندگان و تولیدکنندگان صنایع در بسیاری از موارد از این پلیمر استفاده دارند.

داده‌های عمومی

خصوصیات معمولی به عنوان مشخصات تعبیر نمی‌شود.
خواص فیلم گرفته شده از 20 میکرومتر فیلم استخراج شده در دمای ذوب 220 درجه سانتیگراد، فرآیند حرکت طولانی و نسبت ضربان 4: 1.

اطلاعات تکمیلی

  • تولید کننده: پتروشیمی آریا ساسول
  • بسته‌بندی: 25kg

جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات زیر پیشنهاد می‌گردد: