مواد اولیه پلاستیک - PP 552R پلی پروپیلن پتروشیمی مارون

PP 552R پلی پروپیلن پتروشیمی مارون


Project Description

pp552R

PP 552R پلی پروپیلن موارد کاربرد :

پلی پروپیلن گرید 552R (PP552R) تولید پتروشیمی های جم -اراک و مارون میباشد. این پلیمر در تولید انواع نخ BCF و همچنین انواع قطعات پلاستیکی کاربرد دارد.

الیاف پلی پروپیلن :

الياف پلی پروپيلن که از طريق پليمريزاسيون پروپيلن به صورت يک پليمر خطي تهيه مي گردند و به اختصار پ-پ ناميده مي شوند بعد از پيدا شدن کاتاليست زيگلرناتا توليد شدند اين کاتا ليست توليد پلي پروپيلن ايزو تاکتيک که قادر به متبلور شدن مي باشد را امکان پذير ساخت .

اين الياف در سال 1960در ايتاليا با نام تجاري مراکلون به صورت صنعتي توليد شده و به بازار عرضه گرديدند. خصوصيات پروپيلن باعث رشد سريع آن در سطح بين المللي گرديد وبعد از مدتي نسبتاً کوتاه ، پلي پروپيلن توانست از نظر مقدار توليد و خرید و فروش، چهارمين مقام را بعد از پلي استر ، نايلون وآکريليک کسب نمايد. عدم امکان رنگررزي الياف پروپيلن به روشهای متداول براي ديگر الياف، باعث جلو گيری از رشد بيشتر اين ليف مصنوعی گرديده است.

الياف و نخ های نواری که دو کاربرد پلي پروپيلن را تشکيل مي دهند نسبتاً به آساني به روش ذوب ريسي تهيه مي گردند و آسان بودن توليد اين نوع الياف و پائين بودن هزينه توليد استقبال بسيار گسترده‌ای از آن را به همراه داشته است.

مشخصات الیاف PP تهیه شده از مواد 552R :

با بکار گيري مواد بالا برنده مقاومت در مقابل اشعه ماوراء بنفش سعي شده است عيب کم بودن مقاومت پلي پروپيلن در مقابل اين اشعه مرتفع گردد. پلي پروپيلن داراي دماي ذوب بالاتر (175-165درجه سانتيگراد) در مقايسه با پلي اتيلن مي باشد .

از نقطه نظر استحکام ومقاومت در مقابل سايش ،پلي پروپيلن با پلي اتيلن تفاوت زياد ندارد . همانطور که گفته شد پلي پروپيلن هم مثل پلي اتيلن با روش هاي معمول قابل رنگرزي نبوده و به روش رنگرزي توده که در آن قبل از تشکيل الياف، به پليمر مذاب اضافه مي شود رنگرزي مي گردد.

لازم به ذکراست که الياف الفيني اصلاح شده به روش شيميايي که قادر به رنگرزي شدن با روش‌های معمولي می‌باشند نیز توليد شده‌اند.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی های جم. اراک و مارون
بسته‌بندی: 25kg