مواد اولیه پلاستیک - مواد پلی پروپیلن PP Z30S گرید نساجی

مواد پلی پروپیلن PP Z30S گرید نساجی


Project Description

Z30S

مواد پلی پروپیلن Z30S نساجی تولید پتروشیمی‌های اراک و مارون می‌باشد این پلیمر با درجه روانروی MFI 25 و به همین نام معروف است.

پلی پروپیلن Z30S یکی از گرید های پلی پروپیلن است که در دسته هموپلیمر یا پلیمر‌های نساجی قرار می‌گیرد. این پلیمر از پلیمریزاسیون واحد‌های مونومری پروپیلن تولید می‌شود و مصارف گسترده در صنایع مختلف دارد.

پلی پروپیلن‌ها به دو دسته کلی همو پلیمر و کوپلیمر دسته بندی میشوند که در دسته بندی کوچک‌تر به دسته‌ی پلی پروپیلن نساجی و پلی پروپیلن شیمیایی دسته بندی می‌شوند . پلی‌پروپیلن  PP Z30S  با درجه روانروی 25 (MFI 25 ) در دسته‌ی پلی پروپیلن‌های نساجی بوده و یکی از پر مصرف ترین گریدها در این صنعت می‌باشد .

پلی پروپیلن گرید نساجی چیست ؟

الیاف پلی پروپیلن که از طریق پلیمریزاسیون پروپیلن به صورت یک پلیمر خطی تهیه می‌‌شود، به اختصار پ.پ نامیده می‌شود و در صنعت نساجی کاربردهای فراوانی دارند. در ادامه پرکاربردترین گریدهای پلی پروپیلن که در صنعت نساجی استفاده می‌شود، آورده شده است.

کاربرد‌های مواد پلی پروپیلن Z30S  نساجی

  • ساخت الیاف مصنوعی
  •  دستگاه های پروتز
  •  آبکاری
  •  اجزای پمپ
  •  مخازن ذخیره سازی
  •  بدنه سوپاپ
  •  پردازش و ذخیره سازی مواد شیمیایی
  •  تجهیزات پزشکی
  •  واشر

استفاده از عوامل تقویت کننده باعث بهبود خواص حرارتی و مکانیکی بخصوص استحکام و مدول آن می‌شود:

میزان پرکننده و تقویت کننده‌ها را تا حد ۵۰% و حتی بیشتر به آمیزه این پلاستیک می‌توان اضافه کرد.

۱. پلی پروپیلن تقویت شده با تالک به میزان ۱۰-۴۰% موجب افزایش سختی آن می‌شود.

۲.پلی پروپیلن را می‌توان تا ۴۰% با الیاف شیشه تقویت کرد, این عمل باعث بالا رفتن استحکام و مدول کششی, خمشی, کاهش شدید خزش و بهبود اغلب خواص مکانیکی آن می‌شود، اما به میزان چشم گیری از مقاومت در برابر ضربه آن می‌کاهد, این فرایند زمانی تحقق می یابد که از یک اتصال دهنده مناسب برای ایجاد چسبندگی خوب و مناسب بین الیاف شیشه و PP استفاده شود.

بیشترین مصرف پلی پروپیلن  PP Z30S  در تولید منسوجات نبافته می‌باشد .

منسوجات نبافته پلی پروپیلن :

پارچه پلی پروپیلن نبافته نوعی ماده نساجی است که از پلیمرهای مصنوعی ساخته می‌شود. با چسباندن چندین لایه از مواد در یک الگوی خاص و سپس برش دادن آن به شکل دلخواه ایجاد می‌شود. این نوع پارچه به دلیل خواص منحصر به فرد از جمله دوام، استحکام، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی، کاربردهای متنوعی دارد.

یکی از مزایای اصلی پارچه پلی پروپیلن نبافته استحکام و دوام آن است. این پارچه از پلیمر مصنوعی به نام پلی پروپیلن ساخته شده است که به دلیل چقرمگی آن شناخته شده است. پارچه پلی پروپیلن نبافته اغلب برای ایجاد کیسه‌های خرید، کیف‌های حمل و نقل و انواع دیگر کیسه‌های قابل استفاده مجدد استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند بارهای سنگین و استفاده مکرر را بدون پاره شدن یا شکستن تحمل کند.

یکی دیگر از مزایای پارچه پلی پروپیلن نبافته، مقاومت آن در برابر رطوبت و مواد شیمیایی است. این ویژگی  آن را برای استفاده در کاربردهایی که قرار گرفتن در معرض مایعات یا مواد شیمیایی معمول است، مانند مواد بسته بندی، لباس های محافظ و محصولات پزشکی ایده آل می‌کند. این پارچه همچنین در برابر کپک و کپک مقاوم است که آن را به یک انتخاب محبوب برای استفاده در کاربردهای بیرونی مانند باغبانی و محوطه سازی تبدیل می کند.

علاوه بر خواص فیزیکی، پارچه پلی پروپیلن نبافته بسیار قابل انعطاف است و می‌توان آن را در رنگ‌ها و الگوهای مختلف تولید کرد و مطابقت با نیازهای طراحی خاص را آسان می‌کند. این ماده همچنین می‌تواند با پوشش‌ها یا لمینت‌های ویژه برای بهبود خواص آن، مانند افزودن ویژگی‌های مقاوم در برابر آتش یا ضد الکتریسیته ساکن، پردازش شود.

موارد مصرف منسوجات نبافته :

یکی از رایج ترین کاربردها برای پارچه پلی پروپیلن نبافته در ساخت محصولات پزشکی یکبار مصرف می باشد. این کاربرها  شامل مواردی مانند روپوش جراحی، ماسک صورت و روکش کفش است که برای حفظ بهداشت مناسب و جلوگیری از گسترش بیماری ضروری است. این پارچه همچنین معمولاً برای ایجاد پانسمان زخم و سایر انواع لوازم پزشکی استفاده می‌شود.

سایر کاربردهای پارچه پلی پروپیلن نبافته عبارتند از:

– کشاورزی: این پارچه اغلب در باغبانی و محوطه سازی استفاده می‌شود، زیرا می‌توان از آن موانع کنترل علف های هرز، محافظ گیاهان و پوشش‌هایی برای تخت باغ‌ها تولید کرد.

ژئوتکستایل: پارچه پلی پروپیلن نبافته در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی به عنوان ژئوتکستایل استفاده می‌شود که به کنترل فرسایش خاک و تثبیت شیب‌ها کمک می‌کند.

خودرو: این پارچه به دلیل دوام و مقاومت در برابر رطوبت در داخل خودرو و اجزایی مانند روکش صندلی، پانل درها و آستر صندوق عقب استفاده می‌شود.

منسوجات خانگی: این پارچه در تولید منسوجات خانگی مانند روتختی، پرده و روکش اثاثیه یا لوازم داخلی استفاده می‌شود.

پارچه پلی پروپیلن نبافته یک ماده نساجی همه کاره و بادوام است که کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارد. ویژگی‌های آن آن را به انتخابی جذاب برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند، و گزینه‌های سفارشی‌سازی آن به آن اجازه می‌دهد تا با نیازهای طراحی خاص مطابقت داشته باشد. پارچه پلی پروپیلن نبافته چه برای محصولات پزشکی و چه برای اقلام روزمره مانند کیسه های خرید استفاده شود، ماده ای است که استحکام، دوام و انعطاف پذیری را با قیمتی مقرون به صرفه فراهم می کند.

ساخت ظروف از مواد پلی پروپیلن Z30S:

از دیگر موارد استفاده پلی پروپیلن PP Z30S  میتوان به تولید ظروف سبک و کوچک یکبار مصرف اشاره کرد . ظروف تولید شده با پلی پروپیلن  PPZ30S  شکننده نیستند اما در مقابل ضربه و فشار زیاد تحمل زیادی ندارند.

ظروف پلی پروپیلنی: این نوع ظروف که با علامت اختصاری PP در زیر ظروف مشخص میشود تقریبا شیشه ایی رنگ و نیمه شفاف بوده و قابلیت رنگ پذیری و ترکیب با هرنگ دیگری را دارد. این ظروف دارای استحکام نرمال و قابل قبولی در حد ظروف یکبار مصرف دارند اما از نظر شکنندگی بسیار نرم میباشند درحدی که اگر آنها را مچاله کنیم ظروف کاملا نمیشکند و بدون ترک به حالت قبلی بازمیگردد.

این ظروف بدلیل وجود ماده استایرن در ترکیب اصلی خود (پلی پروپیلن ) دارای مواد سمی مانند مواد قبلی نبوده ودر ترکیب با مایعات داغ هیچگونه موادی از آن آزاد نمیشود و داخل مواد موجود در ظرف نفوذ نمیکند. در چند سال اخیر استفاده از این ظروف به دلایل ذیل روند افزایشی داشته است:

1-مقاومت در برابر مایعات داغ از نظر عدم تغییر شکل

2-قیمت پایین مواد اولیه تولید نسبت به سایر مواد پلیمری

3-تولید مواد اولیه در اکثر پتروشیمی های داخل کشور

4-امکان تولید در اشکال مختلف از نظر ظاهری

5-بعلت انعطاف بالا و عدم شکستن سهولت در بارگیری و حمل آسان و … یکی از کاربردهای پلیمر Z30S استفاده آن در تولید ظروف یکبار مصرف میباشد.

Moplen Z 30S یک هموپلیمر جریان ذوب بالا برای تولید الیاف با درجه پایین منفی BCF ، CF و فیبرهای اصلی با سرعت چرخش متوسط تا زیاد است. Moplen Z30S یکنواختی بالا، اکستروژن پایدار و توانایی فرایند عالی در هر دو خط چرخش کوتاه و طولانی ارائه می‌دهد. این درجه امکان کشش زیاد را فراهم می کند و به الیاف مقاومت بسیاری می‌دهد.

موارد کاربرد پلی پروپیلن گرید Z30S

پلی پروپیلن Z30S تولید پتروشیمی های اراک و مارون میباشد این پلیمر با درجه روانروی 25 (MFI) از خانواده هموپلیمرها بوده و در ساخت ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلنی – اسباب بازی – قطعات سبک و … کاربرد دارد. بنابراین یکی از پر طرفداران چه در زمینه خرید و چه در زمینه فروش است.

  • Moplen Z30S به طور گسترده‌ای در تولید رشته‌های فله‌ای برای نخ‌های فرش استفاده می‌شود.
  • کاربرد مهم دیگر تولید رشته پیوسته با مقاومت بالا برای تسمه‌های کوله پشتی، دستگیره برای کیف‌های بزرگ و تسمه‌های ایمنی است.
  • رشته‌های پیوسته با سختی متوسط برای اثاثیه یا لوازم داخلی‌، لباس ورزشی و لباس‌های مخصوص کار سنگین استفاده می‌شود.
  • Moplen Z 30 S همچنین برای تولید الیاف با درجه پایین منفی برای گرمازدایی مناسب است.

اطلاعات عمومی و دیتاشیت Z30S :

Z30S

مقادیر معمولی: نباید به عنوان مشخصات نهایی در نظر گرفته شود.

Moplen Z30S برای تماس با مواد غذایی مناسب است.

گریدهای مشابه :

یاد آور میشود این گرید پر مصرف از دسته پلی پروپیلن های نساجی در پتروشیمی های اراک و مارون در کیسه های 25 کیلو گرمی تولید و به بازار عرضه میشود .

گریدهایی که مشابه پلی پروپیلن  PP Z30S  باشند بعبارتی جایگزین این گرید پر مصرف باشند گرید  PP 552R   یا همان پلی پروپیلن 552R  میباشد که در پتروشیمی های جم – مارون و اراک تولید میشود .

جهت مشاوره و تهیه مواد پلی پروپیلن Z30S در ساعات اداری با کارشناسان ما در پانیذاپلیمر تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی اراک و مارون
بسته‌بندی: 25kg