مواد اولیه پلاستیک - پلی اتیلن سنگین دورانی گرید 3840

پلی اتیلن سنگین دورانی گرید 3840


Project Description

3840

پلی اتیلن سنگین دورانی 3840 یا HDPE 3840  تولید پتروشیمی تبریز بوده و فرآیند تولید آن به روش دورانی می‌باشد.

از پلی اتیلن سنگین 3840 میتوان در تولید سرسره های پلاستیکی – مخازن پلاستیکی آب – موانع بزرگ پلاستیکی برای کنترل ترافیک و تانکرهای بزرگ پلاستیکی استفاده کرد.

فرآیند قالب گیری با مواد پلی اتلین سنگین 3840 بصورت Rotational Molding یا دورانی می‌باشد .

در این روش مقادیر مشخصی پلاستیک مخصوص این کار به صورت پودر داخل قالب ریخته می‌شود. قالب ضمن حرارت دیدن چرخانده می شود تا آرام آرام پودر ذوب شده و به دیواره قالب بچسبد.

در ادامه قالب از کوره خارج شده و حین چرخش خنک می‌گردد تا پلاستیک درون قالب که به دیوار چسبیده و یک لایه را بر سطح آن قالب ایجاد کرده به آرامی سرد شود تا محصول با حفظ شکل خود از قالب خارج شود. لازم به ذکر است انواع پلاستیک گرمانرم مانند پلی اتیلن گرید 3840 برای روش قالب گیری دورانی استفاده می‌شود.

پلی‌اتیلن حدود نود درصد مواد اولیه مورد نیاز در قالب‌گیری دورانی را شامل می‌شود. برای ذخیره بهداشتی آب شرب حتمی می‌بایست از پلی اتیلن 3840 دارای گرید بهداشتی و یا اصطلاحا FOODGRADE استفاده شود. استفاده از مواد دسته اول و فودگرید علاوه بر بحث بهداشتی بودن منجر به مقاومت مکانیکی بسیار بیشتری می گردد. به این ترتیب محصولات عمر به مراتب بیشتری خواهند داشت.

به دلیل عدم وجود فشار، قالب‌ها معمولاً دیواره‌های نازک دارند و به همین دلیل هزینه تولید آن‌ها نسبتاً پایین است.

اطلاعات بیشتر در مورد فرایند قالب گیری دورانی در مقاله ما : (روتنشیال مولدینگ یا قالب‌گیری دورانی و فرآیند تولید آن)

معایب روش تولید دورانی :

زمان تولید بالا، امکان انتخاب محدود مواد مورد استفاده، هزینه بالای مواد به دلیل استفاده از افزودنی‌های خاص، همچنین استفاده از مادهٔ پودر شده و مشکل بودن قالب‌گیری بعضی از شکل‌ها.

موارد کاربرد پلی اتیلن سنگین گرید 3840

پلی اتیلن سنگین 3840 در زمینه تولید سرسره بازی- تانکرهای بزرگ پلاستیکی و … کاربرد دارد .کلا در هر محصولی که بتوان از قالب گیری به روش دورانی استفاده کرد میتوان از 3840 استفاده کرد. فروش بالای این محصول در زمینه تمامی اقلام قالب‌ریزی شده چرخشی است.

  • اقلام قالب‌ریزی شده چرخشی با سختی مناسب
  • مخازن سپتیک
  • ظروف معمولی

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: تولید کننده: پتروشیمی‌های تبریز و اراک
بسته‌بندی: 25kg

MD-3840UA پلی‌اتیلن تراکم متوسط

 اطلاعات عمومی

MD3840UA یک پلی‌اتیلن با چگالی متوسط خطی است (MDPE) با کوپلیمر بوتن. این پلیمر توزیع وزن مولکولی محدودی دارد. MD3840UA به عنوان درجه قالب چرخشی استفاده می‌شود. این محصول دارای خصوصیات زیر است:

  • قدرت ضربه خوب
  • پرداخت عالی عالی سطح داخلی و خارجی
  • سفیدی
  • مقاومت خوب در برابر فشار ناشی از ترک‌خوردگی
  • ثابت در برابر UV

مشخصات فنی

MD3840UA

داده‌های فوق به نوعی میانگین آزمایشگاهی هستند.

 ذخیره‌سازی

MD3840UA باید در محیط خشک و بدون گرد و غبار در دمای کمتر از 50 درجه نگهداری شود. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باید اجتناب شود زیرا این امر می تواند به از بین رفتن محصول منجر شود.

بازیافت و محیط زیست

محصولات نهایی ساخته شده از این پلیمر قابل بازیافت، سوزاندن یا دفع در محل‌های دفع زباله بدون هیچ‌گونه ضرری به محیط زیست هستند. با استفاده ازسیستم  بازیافت، زباله‌های پاکیزه می‌توانند دوباره برای بسیاری از کاربردهایی که تقاضای کمتری دارند مورد استفاده قرار گیرند.
از سوی دیگر، با احتراق کافی، درست و کنترل شده ، ترجیحا مرتبط با با گرما یا دیگر سیستم‌های بازیابی انرژی، ارزش گرمازایی بالای پلی‌اتیلن به احتراق زباله‌های جامد شهری کمک می‌کند.
در سایت‌های دفن زباله MD3840UA حفره‌های تخریبی ایجاد نمی‌کند، گازهای خطرناکی را منتشر نمی‌کند و یا باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز نمی‌شود.
اگر رنگدانه‌ها یا مواد افزودنی دیگری در مرحله پردازش در این محصول گنجانیده شوند‌، موارد فوق ممکن است کاملاً اعتبار نداشته باشند.

تماس با غذا

ترکیب محصولات مطابق با دستورالعمل EC 90/128 / ΕΟΚ برای کاربرد و تماس با مواد غذایی مناسب است.

بسته‌بندی

این محصول در کیسه‌های 25 کیلوگرمی PE بسته‌بندی شده است.