مواد اولیه پلاستیک - پلی استایرن مقاوم هایمپکت 7240 HIPS

پلی استایرن مقاوم هایمپکت 7240 HIPS


Project Description

7240

ویژگی های ظروف تهیه شده از هایمپکت 7240 HIPS: این ظروف رنگ مات متمایل به سفید دارند. ظروف هایمپک از نظر نرم بودن بسیار نرم و انعطاف پذیر میباشند ولی در صورت مچاله کردن و فشار زیاد ترک خورده ومیشکنند. این ظروف در صنایع لبنی برای بسته بندی ماست- خامه –بستنی و ..کاربرد دارند همچنین ظروف غذای بدون درب که سابق استفاده میشد از جنس هایپمک بود . مهمترین معایب ظروف يك بار مصرف پلاستيكي: -1 مشكل در بازیافت آنها و مخاطرات محیط زیست 2- انتقال مواد مضر (مونومر ها) به غذا در شرایط خاص و ایجاد بیماری هایی چون سرطان ، عصبانيت ، خستگي، بي‌خوابي، غير‌عادي شدن كروموزوم‌ها و كاهش پلاكت‌هاي خون پلاستيك ها به صورت ظروف اسفنجی و یا غیره توليد مي شوند . ۹۵ درصد اين ظروف، از جنس پلي استايرن هستند. در ساختمان پلي استايرن هميشه مقداري استايرن آزاد وجود دارد و بايد توجه داشت استايرن ماده اي است. از انواع ترکیبات داراي حلقه ي آروماتیک که قادر به ایجاد پلی مرهایی بر پایه ي PVC که دارای عوارض بر گشت ناپذیر در بدن می باشد و این مونومرها هستند که خنثی محسوب می شوند و در فرآیند تولید، مقداري باقی مانده و مونومر با غذا وارد بدن شده و به مرور زمان تجمع و از حد تراکم مجاز براي انسان فراتر می رود. بر همین اساس در برخی از سایت هاي خبري از آنها به عنوان قاتلان خاموش یادمی کنند . استايرن آزاد در تماس با موادغذايي چرب و دماي بالاي ۵۰ درجه به راحتي وارد شده و باعث بيماري در بدن مي شود. البته اگر در این ظروف مواد خشک ریخته شود ضرر کمتري به بدن می رساند ولی نوشیدن چاي داغ و همچنین نوشیدنی هاي اسیدي مثل نوشابه ها می تواند خطرناك باشد. چون ممکن است باعث آزادسازي مونومرها یا رادیکال هاي آزاد در غذا شود. همچنین غذا نباید بیشتر از 2 ساعت در این ظروف باقی بماند . ظروف پلی مري در مجاورت نور اکسید شده و باعث از بین رفتن کیفیت اولیه وتسهیل آزاد سازي مواد مضر می شوند.
HIPS7240 یک پلی‌استایرن با ضربه بسیار بالا برای صنعت اکستروژن است. این کلاس برای رقیق کردن با پلی‌استایرن کریستالی طراحی شده است.
قدرت ذوب خوب این درجه باعث می‌شود که به‌خصوص برای گرمازدایی با عمق مناسب قابل استفاده است. HIPS 7240 به رنگ سفید موجود است و از پرکاربردترین با فروش موفق در امور صنعتی است.

موارد کاربرد پلی استایرن معمولی هایمپکت 7240 HIPS

پلی استایرن مقاوم 7240(هایمپک) یا (HIPS) تولید پتروشیمی تبریز میباشد. این پلیمر در تولید ظروف یکبار مصرف و تولید اسباب بازی و … کاربرد دارد.
ورق دارت، فنجان، سینی، جعبه تخم‌مرغ، بسته‌بندی عمومی، ترکیب با GPPS در ورق‌های صنعتی.

7240 - 1

7240 - 2

* کلیه داده‌های ذکر شده مقادیر معمولی هستند و به عنوان مشخصات واقعی قابل تفسیر نیستند. کاربران باید نتایج را با تست‌های خود تأیید کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موارد تضمین شده، لطفاً به S.S.S مراجعه کنید. (مشخصات فروش استاندارد)
تراکم و فشردگی این درجه به ترتیب حدود 1.04 کیلوگرم در لیتر و (0.4-0.7)٪ (ASTM D-955) است.
همه آزمایشات در دمای 23 درجه سانتیگراد انجام می‌شود، مگر این‌که در مواردی دیگر بیانشده باشد.
اگر در مرجع درجه رقم چهارم “1” (7241) باشد ، نشان می‌دهد روغن‌های خارجی در آن گنجانده شده است.

7240 - 3

7240 - 4

* برای اطلاعات بیشتر لطفاً با بخش تضمین کیفیت تماس بگیرید.

اطلاعات تکمیلی

تولید کننده: پتروشیمی تبریز
بسته‌بندی: 25kg

برای اطلاعات بیشتر به مقالات ما مراجعه کنید :

مقایسه پلی استایرن معمولی (GPPS) و مقاوم (HIPS)

آنچه باید در مورد پلی‌استایرن‌ها و کاربرد و مصارف آن بدانید چیست؟

حقایقی در خصوص بازیافت پلی‌استایرن و روش‌های انجام این کار

معرفی انواع کاربردهای مواد پلی‌استایرن در زمینه‌ها متفاوت

پلی‌استایرن منبسط شده و مزایای استفاده از آن در ساخت و ساز